řidič BOB píše:
Tady musím oponovat: řidič má podle zákona umožnit průjezd vozidel s právem přednosti v jízdě. B7 měla tato výstražná světla rozsvícena a musela být viděna z velké dálky - řidiči tedy neměli jet dál po středové čáře, ale zajet ke kraji a případně i vozidlo zastavit! Podle mého názoru bylo tohle zcela v souladu s předpisy...akorát řidiči ostatních vozidel je ignorovali

Citace:
Řidič vozidla, který při plnění úkolů souvisejících s výkonem zvláštních povinností užívá zvláštního výstražného světla modré barvy, případně doplněného o zvláštní zvukové výstražné znamení, nemusí dodržovat některá pravidla silničního provozu, zejména dodržovat značky a světelné signály, jezdit vpravo, dát přednost, dodržovat rychlost apod.
V tomto případě má Bob nepochybně pravdu... Zajímavostí je, že benga (záchranka i hasiči) v různých zemích EU (Belgie, Nizozemí, Velká Británie - tam se po tom skutečně jde, Slovensko - tam se na to skutečně s.re) musí mít zapnuto oboje (jak majáky, tak sirénu), aby byli považováni za vozidlo s právem přednostní jízdy... A tato právní úprava se mi zdá výrazně lepší než to, že
Citace:
užívá zvláštního výstražného světla modré barvy, případně doplněného o zvláštní zvukové výstražné znamení
...
Druhak - soudit Normicka podle tohoto videa nepochybně nejde. Vzhledem k tomu, kdy uhýbal frajer s mondeem, tak bych řekl, že majáky byly zapnuty na "poslední chvíli" (dokonce to zapnutí jde vidět, pouze dle mého skromného názoru, v záběru v cca 3.-4. vteřině záznamu) a použití sirény v takovém provozu (během těch několika vteřin videa) bych považoval za běžbý postup... A pokud by jej přeci jen chtěli zastavovat bez sirény, tak cca za jeden kilometr po směru jízdy je "přírodní odpočívadlo", které je mimo obec a kde by se tento provoz nepochybně rozmělnil do několika stovek metrů. A tedy i předjížděcí manévr(y) by mohl(y) vypadat zcela jinak...