Antiradary-Forum.NET
https://www.antiradary-forum.net/

Chlazení detektoru
https://www.antiradary-forum.net/viewtopic.php?f=4&t=428
Stránka 1 z 2

Autor:  Josef [ úte 06. úno 2007 12:35:00 ]
Předmět příspěvku:  Chlazení detektoru

Tak jsem dokončil druhou verzi chlazení detektoru, která spočívá v zakoupení vhodnějšího chladiče s větší plochou a ni??ím profilem. Jakmile dokončím testování dám vědět, jak to dopadlo. Více na mých stránkách v podpisu.




Autor:  Robert [ úte 06. úno 2007 21:10:00 ]
Předmět příspěvku: 

Nádherná práce!

Autor:  Sokolda [ úte 06. úno 2007 21:17:00 ]
Předmět příspěvku: 

No nechci bejt rejpal, ale příjde mi to jako opičárna, když chci aby něco fungovalo tak si to koupim , ale takhle to dodělávat :roll: ,to mi nesmí Včko do baráku...
Ale v Rámci pokusu to chápu. :D

Autor:  bobek [ úte 06. úno 2007 21:58:00 ]
Předmět příspěvku: 

Sokolda píše:
No nechci bejt rejpal, ale příjde mi to jako opičárna, když chci aby něco fungovalo tak si to koupim , ale takhle to dodělávat :roll: ,to mi nesmí Včko do baráku...

Já bych to nebral jako dodělávání. Je vidět, že Josef je hlava otevřená, navíc hračička a snaží se prostě V1 dotáhnout k dokonalosti. V Praze to určitě nějaký smysl má, ovšem když si představím, že bych tímto zásahem v Brně zredukoval falešné poplachy z pouhých 3 míst na 2 nebo 1, tak je to zbytečné. Navíc ž jsem si na ně zvykl a slouží mi pro kontrolu, že detektor funguje. V mých podmínkách V1 funguje naprosto spolehlivě, někdy vidí i za dva rohy a při mých elektrotechnických znalostech a dovednostech bych z něj tak možná ještě udělal topinku.

Autor:  Robert [ úte 06. úno 2007 22:04:00 ]
Předmět příspěvku: 

Vzhledem k tomu, že výrobce k implementaci chladičů asi nepřemluvíme, je tato aktivita více ne? chválihodná a pokud skutečně razantně pomůže, tak je to opravdu výborná věc. škoda, že takovejch "kutilů" není více, možná by jsme se divili, respektive policajti by se asi divili :-)

Autor:  Josef [ úte 06. úno 2007 23:35:00 ]
Předmět příspěvku: 

Sokolda píše:
No nechci bejt rejpal, ale příjde mi to jako opičárna, když chci aby něco fungovalo tak si to koupim , ale takhle to dodělávat :roll: ,to mi nesmí Včko do baráku...
Ale v Rámci pokusu to chápu. :D


Bel 975 je vlastně svým způsobem v tomhle počasí chlazený detektor, který má oddělenou VF část od vyhodnocovacích obvodů, co? je ideální. Moje V1 je za polovinu 975, takže ta dodělávka mi vůbec nevadí, spíš mě to baví.

Spíš mě mrzí, že výrobci nejdou mnohem dále ne? by mohli a naopak z detektoru dělají zařízení pro "blbé". Nějaký ?ikovný mikroprocesor a GPS a mohlo by to mít i POI, dělat statistiky, připojení i přes BT s PDA atd.atd. prostě na úrovni a ne takové hračky.

Autor:  msp_x [ stř 07. úno 2007 13:07:00 ]
Předmět příspěvku: 

Josef píše:
Bel 975 je vlastně svým způsobem v tomhle počasí chlazený detektor, který má oddělenou VF část od vyhodnocovacích obvodů, co? je ideální.

Nechci rypat, ale VF cast + vyhodnoceni je v jedne a te same krabici (externi jednotka).

K technickemu reseni chlazeni V1 si dovolim dat 2 navrhy na vylepseni

1) Peltieruv clanek (spis efekt jeho pouziti) funguje nejlepe, pokud jsou jeho strany navzajem teplotne oddeleny, tj., zde by bylo dobre umistit nejaky teplotni izolant mezi spodek detektoru a chladic. Jinak je cely zbytek dna detektoru naopak ohrivan chladicem. Tedy podobny efekt, jako kdybychom chteli mistnosti ochladit otevrenim dveri lednicky :-)

2) Tez umisteni chladice by se dalo vylepsit. jeho umistenim na horni cast kvuli lepsimu odvodu tepla z chladice a tez protoze tam je peltier umisten blize k VF casti, tedy misto s predpokladanou nejvetsi citlivosti na zmeny teplot. Zde ale vidim nasledny problem s naslednym umistenim na (hadam) slunecni clonu.

Autor:  snail [ stř 07. úno 2007 13:33:00 ]
Předmět příspěvku: 

Jedna paní povídala - kamarád IT prý udělal pro pražské taxikáře napojení 945 na navigaci a vše se ihned vysílalo do centrály, která to přeposlala všem taxikům.
Kupuji jak jsem nakoupila, ale pokud by to byla pravda...

Autor:  Josef [ stř 07. úno 2007 18:55:00 ]
Předmět příspěvku: 

msp_x píše:
Nechci rypat, ale VF cast + vyhodnoceni je v jedne a te same krabici (externi jednotka).


Tak to jsem nevěděl, takže vnitřní jednotka jsou jenom LEDky a repro, pak nechápu proč je to tak velké.

msp_x píše:
K technickemu reseni chlazeni V1 si dovolim dat 2 navrhy na vylepseni

1) Peltieruv clanek (spis efekt jeho pouziti) funguje nejlepe, pokud jsou jeho strany navzajem teplotne oddeleny, tj., zde by bylo dobre umistit nejaky teplotni izolant mezi spodek detektoru a chladic. Jinak je cely zbytek dna detektoru naopak ohrivan chladicem. Tedy podobny efekt, jako kdybychom chteli mistnosti ochladit otevrenim dveri lednicky :-)


Je tam sice vzduchová mezera, nicméně nějaký izolant by tam ?lo dát, to není problém.

msp_x píše:
2) Tez umisteni chladice by se dalo vylepsit. jeho umistenim na horni cast kvuli lepsimu odvodu tepla z chladice a tez protoze tam je peltier umisten blize k VF casti, tedy misto s predpokladanou nejvetsi citlivosti na zmeny teplot. Zde ale vidim nasledny problem s naslednym umistenim na (hadam) slunecni clonu.


Chladič jsem umístil dole, ze dvou důvodů - jednak je tam přímo ofukován větracím systémem auta a jednak tam je VF část. Nahoře je jenom ovládací elektronika, teda alespoň u mé verze (viz obrázky na mých stránkách). Každopádně díky za rady.

Ještě doplním, že Peltier má výkon cca 33W tzn. že hravě uchladí Valentine a pro letní teploty lze nasadit na chladič malý nízkoprofilový ventilátor, i když klima si s tím poradí bezproblémů.

Autor:  Rob-in [ stř 07. úno 2007 21:59:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chlazení detektoru

Ten článek se mě líbí, uvažuju na co by se hodil..
:-))
Jestli ten V1 funguje jinak teplý a jinak studený, tak to mě dost nemile překvapuje. Čekal bych že kovová konstrukce bude dobře převádět teplo.
Možná ale teplý funguje lépe..ty falešné poplachy jsou asi díky větší citlivosti..kdyžho ochadí?, tak se citlivost zhorší..teoreticky čím teplejší, tím by měl detekovat radar dříve, ne?

Chtěl jsem se zeptat, má být V1 přesně ve vodorovné poloze, nebo může trochu na stínidle směřovat předkem dolů k silnici..?

Autor:  Josef [ stř 07. úno 2007 23:17:00 ]
Předmět příspěvku: 

Chlazení elektroniky je běžný jev, který snižuje ?um a zvyžuje citlivost. Tento jev můžeme vidět v v běžném životě např. v CCD kamerách (telefon, webkamera, foták atd..). Někde naopak zvyží výkon (počítače, zesilovače atd.).
Chlazení se využívá i v astronomii, např. ochlazování zrcadel pro rychlejší vyrovnání teplot. Existují dva základní způsoby - s regulací nebo bez ní. Pokud chceme např. stabilizovat frekvenční obvody, může řízeným chlazením dosáhnout velmi stabilní frekvence. Pokud si vezmeme standardní detektor elektromagnetického záření, musíme počítat s rozsahem pracovních teplot od -20 do +60 a zde stabilizovat frekvenci není nic jednoduchého. Pokud zařízení pokaždé chladíme na teplotu blízkou pokojové pak je mnohem jednodu??í dodržet parametry detektoru. Existuje samozřejmě jiná stabilizace frekvence ne? teplotní, nicméně je vidět, že velká část detektorů s tím má problémy a to nejen V1 ale i Bel.

Co se týká polohy - já používám zásadně vodorovnou na cloně spolujezdce. Detekce je někdy horší, někdy lepší, ale výhody podle mě převažují nad nevýhodami.

Autor:  msp_x [ čtv 08. úno 2007 11:38:00 ]
Předmět příspěvku: 

msp_x píše:
Z obrazku to neni moc poznat, ale vypada to, ze tam je pouzita stejna koncepce jako u starsich BELu, tedy VF cast je umistena oddelene ve stinenem krytu a pres konektory pripojena k plosnemu spoji, kde je zbytek vyhodnoceni. VF cast je pak tedy nahore :-)
S ofukovanim ventilaci ale mate pravdu, to mne nenapadlo.


Asi má? pravdu, nahoře je PLL fázový závěs AD4106 a dole jsou stíněné pomocné obvody, ale to není podstatné, chladí se celý kovový kryt detektoru a mám takový pocit, že není ideální když je detektor příli? chlazený, optimální bude asi pokojová teplota. Nejvíce se detektor hřeje dole, nahoře je to v pohodě, protože tam jsou součástky s příkonem v řádu stovek mW a je jich pár, zatímco dole do bude v řádu Watů. Peltier je umístěn v oblasti CPU.

Autor:  Rob-in [ čtv 15. úno 2007 00:13:00 ]
Předmět příspěvku: 

Dnes jsem po delží jízdě sáhl na V1 a zdá se mě jen vlažný, myslí? že je to potřebné chladit? Jak teplý je ten tvůj V1? Tak mě napadlo, jestli nemá? nějaký horší kus, pokud se více hřeje..?

Autor:  Josef [ čtv 15. úno 2007 00:21:00 ]
Předmět příspěvku: 

Ne že by se detektor nějak hřál, ale spíš jde o to, že se chová trochu jinak, když má detektor povrchovou teplotu 30 stupňů a nebo 20 stupňů, respektive, počet falešných poplachů se chlazením o dost snížil, zatímco citlivost ,jak to tak zatím vypadá, se ještě zvýžila. Já jsem hračička, takže tohle řežení není nutné, ale proč to neudělat - tunnig jako každý jiný :)

Autor:  Rob-in [ čtv 15. úno 2007 00:25:00 ]
Předmět příspěvku: 

Aha..
Tak jsem zvědavý jak se bude chovat v létě až bude v autě 50 C :?


Nemám clima :(

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/