Nový návrh na zákaz antiradarů, tentokrát z dílny autoklubu jako návrh expertní komisi ministerstva dopravy:
Citace:
1.3. Zákaz antiradarů
Návrh změny: Zákaz antiradarů v § 3 odst. 4 zákona vyjádřit tak, aby bez jakýchkoli pochybností pokrýval jak radary aktivní, tak i pasivní.
Odůvodnění: Navrhuje se např. stanovit: ?Nikdo nesmí používat technické prostředky a zařízení, které odhalují nasazení technických prostředků a zařízení používaných při dohledu na bezpečnost provozu na pozemních komunikacích nebo znemožňují nebo odhalují jejich funkci (dále jen ?antiradar?).? Touto či jinou obsahově obdobnou formulací bude zamezeno i používání takových zařízení, která maří účel sledovaný kontrolami provozu, tj. dohled na bezpečnost provozu na pozemních komunikacích. Obdobně formulované ustanovení mají v současné době i právní předpisy řady ostatních evropských států ? viz např. § 23 odst. 1b německého Nařízení o silničním provozu (StVO - Strassenverkehrs-Ordnung: Verkehrsuberwachungs ? massnahmen anzuzeigen ? ukazovat opatření v dohledu na provoz ? řidiči hrozí pokuta 75 euro a 4 body (v ČR je to dnes neadekvátně přísná pokuta až 100 000 Kč (!) podle § 125 odst. 3 zákona). Stanovisko MD, podle kterého jsou již dnes zakázány i pasivní antiradary, je nejen nepřesvědčivé, ale neodpovídá ani nám známé praxi, kdy užívání pasivních antiradarů není postihováno a je posuzováno jako legální. Proto je změna právní úpravy, po které v minulosti volala i policie, nezbytná. Případně lze řidiči zakázat užití vozidla, b něm? je antiradar umístěn, aby se nemuselo pracně prokazovat, zda antiradar byl ?užit? či nikoliv.