audis píše:
rozumím. a rozdíl Genovo a RX65i v kvalitě detekce laseru?
Trochu se nám to zvrhlo ve vlákno o detekci laseru, tak ať to admin později nějak učeše. Obecně nejsou pro detekci laseru v Čechách dobré podmínky. Výška laserové stopy je typicky 15 až 40 centimetrů (dle typu laseru) při vzdálenosti měření 100 metrů. Míří se obvykle na SPZ/RZ nebo čelní masku vozu. A měří se většinou ze stativu. A měří se na krátkou vzdálenost. Lidi mají detektor vedle zrcátka nebo na palubce, takže detektor je umístěný někdy až o metr výše než dopadá laser. Navíc se ještě část ztratí v lomu světla na čelním okně. Vlastní měření ze stativu trvá 0,5 až 1 sekundu. Takže opravdu k čemu detekce? Pokud jedete první a detekce bude, tak to znamená pouze "
připravte si doklady a peníze". Pokud tomu někdo nevěří, rád odprezentuji.
Ohledně citlivosti vlastní detekce laseru přenosnými
detektory je V1, pak dlouhá mezera a pak následuje zbytek přístrojů. V1 má opravdu před přední přijímací diodou velkou čočku a navíc má propracovanější zesilovač signálu. Problém V1 je v Praze detekce MHD inframajíků pro preferenci MHD, kdy u téměř každé krabičky máte falešný laser. K tomu se přidávají laserové tempomaty volfo/infinity/focus3/mazda-cx5/Up!/CitiGo a další.
Takže pokud někdo jezdí podle předpisů a chce vědět, zda ho zrovna měřili, tak prosím. Ale detekce většinou nebude. Jako ochrana proti laseru naprosto nereálné. Teoreticky bývá šance, že chytím nějaký odraz nebo "
průlet" skrz okna předemnou jedoucího auta, ale to je tak jednou ze sta.
Podle mě vlastní detekce laseru rx65i a G1 bude srovnatelná a v praxi téměř žádná.