Antiradary BEL píše:
Jezis, to je tady zase samy "specialista"!
Takze po x-te - Blinder je lepsi nez nic a pro nektera auta to muze byt dostatecne ucinna a spolehliva ochrana. Problemem je akorat velikost cidel a u M25/M45 i prilis vysoka cena. Ve vestine pripadech ma spise smysl trochu priplatit a pouzit spise mensi a vykonnejsi AL, LI nebo LT400.
Pokud je ovsem rozpocet prilis nasponovan, nesnese dalsi navyseni a zakaznik ma "vhodne" vozidlo, tak mu M20/M40 doporucim s klidnym svedomim. Vetsina si ale stejne radeji doplati a vezme ucinnejsi a mnohem mensi AL G8.
Zrovna v patek jsem jeden takovy pripad resil, zakaznik mel dve "vhodna" vozidla, chtel do toho vrazit co nejmene a chtel aby to byl co nejnapadnejsi. Jelikoz se jednalo o staleho VIP zakaznika, dostal nabidku 2 x M20 za 14000 Kc nebo 2 x AL G8 Single za 23000 Kc.
Samozrejme, ze 9000 Kc rozdil mu zpusoboval skoro fyzickou nevolnost, ale kdyz porovnal velikost cidel, tak nebylo co resit a hned vzal 4x mensi Single. Pro jeho vozidla to byla skoro 100% ochrana jak v jednom, tak i v druhem pripade.
Dnes opacny pripad - reference o zmereni MB ML, na kterem byl AL G8 Triple. Po zjisteni vsech podrobnosti jsem prisel k zaveru, ze se jednalo o teoreticky pripad, ktery nepredstavuje pro zakaznika zadne realne nebezpeci - predvadecka LTI, zkusena obsluha, ktera mela podrobne informace o merenem vozidle a dala si za cil jej zmerit stuj co stuj, zmereno na 24 m a pri 19 km/hod. nejspise na "specifickou cast" vozidla, reakce systemu zadlouho do momentu zmereni a pod.
Ano, na takhle krátkou vzdálenost je pravděpodobnost změření dost vysoká. Ale z praktického hlediska nehrozí, že by takto člověk zaplatil pokutu.