Co se týče detekce Multaradar CD:
Beltronics a Escort segmentované K pásmo (3 segmenty) nasazuje do nových modelů už cca půl roku, průběžně model po modelu. Nová STička jej mají pokud vím už taky cca 3-4 měsíce, dále 9500ix, myslím, že nová RX65 taky. U ostatních modelů si nejsem jist, protože jsem to nikdy neřešil - K pásmo se nepoužívalo.
Co se týče detekce Multaradaru CD, tak někteří zasvědcení tvrdí, že je radarová hlava stená jako u Multaradaru C, který se dal detekovat bez problému. Podle dalších zdrojů ani vysílací výkon není nijak výrazně nižší - to psal tuším na starém fóru msp_x který to nějak složitě vypočetl. Danou frekvenci většina v současnoti prodávaných detektorů detekuje, takže není důvod, proč by neměly detekovat Multaradar. Samozřejmě podmínkou je aktivní K pásmo. Jaké detekce budou se ale dozvíme asi až teprve ty Multaradary tamní policie začne používat a až někdo udělá relevantní testy a zatím se jedná pouze o teorii.
Ragamix Multaradar asi jako jeden z mála měl možnost testovat, ale (i přes to že jeho hlavním prodejním argumentem na Slovensku je to, že Stinger umi detekovat Multaradar) veřejně nyní tvrdí, že vyzkoušet STičko, který měl tou dobou v autě neměl čas, takže vlastně neví, a ví pouze o Stingeru, protože ten testovat čas měl. Nakolik se jedná o alibizmus, nebo fámu šířenou za účelem zastrašování zájemců o Beltronics, nebo Escort lze nyní jen spekulovat... Podobně se vyjadřuje Antiradary.cz, který ale bystře přispěchal s myšlenkou, jak Beltronics s Escort je slatně taková "US" verze a jedině Stinger to bude detekovat spolehlivě. Vzhledem k tomu, že Multaradar CD nikdy neviděl, netestoval a vaří jenom z vody, beru to jako "marketingový blud"...
Filtrování K pásma:
Samozřejmě že s K pásmm to asi bude v dohledné době složitější než s Ka pásmem, ale za posledních pár let doba zásadně pokročila a moderní detektory (Beltronics, Escort, Stinger, dokonce i nějaké LOW-END značky využívající GPS) již vesměs umí K pásmo více/méně účinně filtrovat.
1. Segmentace K pásma = stejně jako u Ka narrow máte aktivní jen tu část, na které v dané lokalitě radary vysílají. Takováto segmentace může sama o sobě ulevit od 30 - 80% falešných poplachů, v závislosti na lokalitě.
2. Filtrace pomocí GPS - manuální: Tam kde máte poplach, zmáčknete tlačítko, detektor si zapamatuje polohu a frekvenci a příště již poplach na daném místě nebude signalizovat.
3. Filtrace pomocí GPS - automatická: Některé detektory mají funkci (u Beltronics je to AutoLook), že když 3x projedete kolem stejného zdroje poplachu v K pásmu, po čtvrté Vám tento signál detektor již nehlásí. Pokud je to tedy reálný radar - třeba stacionár, je nutno jej manuálně přidat jako vlastní GPS bod, aby jste na tom místě příště byli varováni. Tato filtrace funguje pro místa, kde jezdíte často prakticky na 100%.
4. Filtrace pomocí vlastních segmentů K pásma. Tuto funkci zatím pokud vím neumí žádný detektor, u Stinger DSI se o to pokoušejí, ale umí vlastně jen ořezat K pásmo zezhora a zezdola - pracují pouze s jedním segmentem, ale aspoň něco. V Protectoru plánujeme tuto možnost podstatně zdokonalit (technické info po mě nechtějte - rád bych také jednu konkurenční výhodu

. Tato filtrace může sama o sobě odstranit také cca 60-90% falešných poplachů.
5. Jsou ještě další způsoby, ty si ale prozatím také nechám pro sebe...
Z výše uvedeného je vidět, že ačkoli používání K pásma je určitě nepříjemnou změnou, není to neřešitelným problémem a za poslední 3 roky se výrobci ve filtraci posunuli z 0% na cca 90%. To už je relativně rozumné a zapnuté K pásmo tam, kde se v K pásmu měří začíná dávat smysl... Jsem si jist, že do konce letošního roku se dočkáme ještě dalšího podstatného zlepšení filtrace a budeme s K pásmem asi tam, kde byly radarové detektory před 5 lety s Ka pásmem...
_________________
--- Výbava: PROTECTOR II 960cz, AntiLaser ALP QUAD ---
--- Výhradní zástupce GENEVO, PROTECTOR, BELTRONICS, ESCORT RADAR a ANTiLASER pro ČR! ---
