Tak na můj dotaz přišla krásná odpověď... V té lince 125 snad jezdí papaláši, nebo tam jako doplňkovou službu zavedli převoz orgánů a krve.
Cituji vyjádření:
Kód:
Vyhrazený jízdní pruh pro autobusy MHD byl realizován jako zkušební ve formě přechodné úpravy provozu a to na základě zkušeností z provozu autobusů i ostatních vozidel v dotčené oblasti.
Dovoluji si upozornit na skutečnost, že se zprovozněním jižní části Pražského okruhu došlo i ke změně dopravního uspořádání na pravobřežním vjezdu na Barrandovský most (na něm 4 jízdní pruhy), kam původně z Jižní spojky ústily 3 jízdní pruhy a z rampy z Modřanské ulice 2 jízdní pruhy a provoz byl proto řízen světelnou signalizací. Od září 2010 na Barrandovský most ústí i z Jižní spojky jen 2 jízdní pruhy a uzel již není řízen světelnou signalizací - toto opatření přispělo ke zlepšení plynulosti běžného provozu. Za uplynulé čtyři roky však intenzity provozu na Jižní spojce dosáhly původních hodnot, byť s lepší plynulostí provozu danou absencí tranzitní kamionové dopravy.
Při plynulém provozu většina vozidel do táhlého pravého oblouku Jižní spojky před Barrandovským mostem přijíždí levým a středním pruhem, které jsou průběžné. Plynulost jízdy středního jízdního pruhu je obvykle nižší, protože je ovlivněna průpletem proudů vozidel na Barrandovském mostě a před mostem navíc připojováním vozidel z pravého jízdního pruhu (ukončeného na samotném předpolí Barrandovského mostu). Obecně býval pravý jízdní pruh využíván nejméně, protože přeřazení těsně před mostem není s ohledem na rychlosti a intenzity provozu nejpříjemnější manévr.
Dovoluji si upozornit, že samotné opatření nesnižuje kapacitu Jižní spojky, protože ta je v dotčeném úseku určena právě zaústěním na Barrandovský most ve 2 jízdních pruzích. Naopak zásadní snížení počtu vozidel přeřazujících se těsně před mostem z pravého do středního jízdního pruhu (nově by tak měly činit jen autobusy linky 125) je přínosné pro plynulost a bezpečnost jízdy ve středním jízdním pruhu, jehož reálná kapacita je určována následným průpletem na Barrandovském mostě.
K Vámi uvedeným argumentům uvádím, že vyjádření se týkala celého úseku mezi ulicí 5. května a Barrandovským mostem, kde by případné vyhrazení jízdního pruhu komplikovalo situaci zejména v oblasti odbočovacích a připojovacích pruhů mimoúrovňových křižovatek (nově vyhrazený jízdní pruh leží pouze v mezikřižovatkovém úseku). Upřesňuji, že linka 125 je ve špičkách pracovních dnů v provozu v intervalu 5, resp. 6 minut a je snahou zajistit její pravidelný provoz v celé trase.
Provoz bude samozřejmě v rámci ročního zkušebního provozu průběžně sledován a vyhodnocován, nicméně prvotní poznatky z provozu nepotvrzují Vaše obavy.