Prostějov – Nohu z plynu a pozor na červenou? Obavy ze stacionárních radarů řidiče v Prostějově letos podle všeho trápit nemusí. Magistrát totiž opět nedokázal najít vítěze tendru na prodej či pronájem zařízení, která zaznamenávají neukázněné šoféry.
„V rámci zadávacího řízení došlo k tomu, že odpadly důvody pro pokračování v zadávacím řízení," zní oficiální vyjádření k ukončení řízení představené prostějovským magistrátem. Město vysvětluje, že zrušením zakázky chtělo předejít možným námitkám uchazečů opírajících se o nějaké nejasnosti způsobené nevyjasněnými možnostmi řešení.
Cílem zakázky mělo být zvýšení bezpečnosti v silničním provozu. Náměstkyně primátora Alena Rašková připomněla, že poté, co v Prostějově před zhruba dvěma a půl roky skončilo snímání řidičů jedenácti stacionárními radary, rychlost aut vzrostla.
„Nechceme, aby ve městě kvůli tomu došlo k nějakému vážnému zranění, nebo ještě něčemu horšímu," vzkázala Rašková.
Pavel Burša (ODS), člen finančního výboru prostějovského magistrátu, vrtí nad ukončením tendru hlavou. „Nevím, proč máme u nás takový problém převzít zadávací dokumentaci města Turnov, které ty své radary, skoro ve stejném počtu jako u nás, vysoutěžilo loni ihned napoprvé, vyjádřil se Burša na svých webových stránkách.
Nehceme úsekové měření
Rašková ohledně tendru uvedla, že magistrát požadoval, aby stacionární radary měřily okamžitou rychlost projíždějících vozů.
„Nechceme žádné úsekové měření," prohlásila ještě před vyhlášením výběrového řízení náměstkyně.
Burša ovšem míní, že Turnov s tendrem uspěl právě proto, že se v podmínkách řízení nesvazoval jako Prostějov s jednou technologií.
„Tuto technologii máme u nás tak rádi z dob spolupráce s Czech Radarem a měli jsme ji s nimi vyzkoušenou na výběr pokut a jejich transport mimo rozpočet města," mračí se v této souvislosti Burša.
Zpět na stromy
Město slibuje, že zpracuje celkovou a dlouhodobou analýzu možností a způsobů řešení celé problematiky. Na jejím základě pak vyhlásí nový tendr.
„Takže zpět na stromy, nyní budeme analyzovat a vyhodnocovat a to chvíli určitě potrvá," hodnotí člen finančního výboru prostějovského magistrátu Pavel Burša.
Stacionární vs. mobilní radary
Proč magistrát trvá na stacionárních radarech a nerozšíří raději měření mobilními zařízeními v režii strážníků?
„Měření mobilním radarem je omezeno počty míst, které stanoví policie. S ohledem na plnění dalších úkolů při zajišťování veřejného pořádku můžeme měřit nejvýš třikrát týdně v různé časy," reagoval Jan Nagy, ředitel Městké policie v Prostějově.
První stacionární radar nechala prostějovská radnice nainstalovat v roce 2005 na křižovatku ulic Vápenice a Kostelecká. Nakonec jich v ulicích města měřilo okamžitou rychlost jedenáct. Protože však v systému zpracování dat našli krajští úředníci pochybení, radary přestaly řidiče fotit. Magistrát pak loni s vlastníkem zařízení – firmou Czech Radar – vypověděl smlouvu o pronájmu radarů.
Následný tendr na dodavatele nového systému měření byl neúspěšný. Město tedy vypsalo druhé řízení, které však před nedávnem zrušilo. Nyní se chystá vypsat třetí.
zdroj: Prostějovský deník
http://prostejovsky.denik.cz/zpravy_reg ... 40513.html