Právě je sob 18. led 2025 00:38:53

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1815 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 01. pro 2017 22:31:33 
Offline
nováček

Registrován: sob 06. říj 2012 14:09:56
Příspěvky: 52
Pardubický Passat off
https://pardubicky.denik.cz/nehody/ridi ... 71201.html


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: stř 06. pro 2017 13:54:51 
Offline
guru
Uživatelský avatar

Registrován: pon 12. kvě 2008 00:00:00
Příspěvky: 4503
Musím říct, že ten policajt byl tvrďák. Měl na reakci cca 3 vteřiny a skoro celou tu dobu vydržel jet rovně bez brždění.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: stř 06. pro 2017 21:38:13 
Offline
štamgast
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 24. lis 2011 01:00:00
Příspěvky: 1400
Přesně :D

Jinak totálka to teda rozhodně nebude.

_________________
Chceš mít v životě všechno easy? Buď primitiv ...

30.9.2011 2 body ( 60 km/h na 50 km/h )
- http://www.youtube.com/watch?v=ijVujGdczfo


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: stř 06. pro 2017 22:07:55 
Offline
guru
Uživatelský avatar

Registrován: stř 06. dub 2011 00:00:00
Příspěvky: 8889
Bydliště: Zlínský kraj
x-father píše:
Musím říct, že ten policajt byl tvrďák. Měl na reakci cca 3 vteřiny a skoro celou tu dobu vydržel jet rovně bez brždění.

Každý instruktor školy smyku atd ti řekne že základ je brzdit a dát čelní střet protože máš maximální deformační zóny a auto je na to konstruované... Chytnout to bokem nebo jen hranou je největší průser...brzdit bych řekl že jistě brzdil,, takže podle mě ok...

_________________
:star PROTECTOR II 950Mcz AL PRIORITY :star
*** Genevo One S ***

TrueCam A6


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: stř 06. pro 2017 22:20:48 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 30. říj 2006 01:00:00
Příspěvky: 5098
Bydliště: Praha
Akorát ten proti nesmí být Tatra 815... :-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: stř 06. pro 2017 22:47:42 
Offline
guru
Uživatelský avatar

Registrován: stř 06. dub 2011 00:00:00
Příspěvky: 8889
Bydliště: Zlínský kraj
:D Tak to je jiná...

_________________
:star PROTECTOR II 950Mcz AL PRIORITY :star
*** Genevo One S ***

TrueCam A6


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: čtv 07. pro 2017 11:22:22 
Offline
člen

Registrován: čtv 31. pro 2015 16:35:51
Příspěvky: 303
VS píše:
x-father píše:
Musím říct, že ten policajt byl tvrďák. Měl na reakci cca 3 vteřiny a skoro celou tu dobu vydržel jet rovně bez brždění.

Každý instruktor školy smyku atd ti řekne že základ je brzdit a dát čelní střet protože máš maximální deformační zóny a auto je na to konstruované... Chytnout to bokem nebo jen hranou je největší průser...brzdit bych řekl že jistě brzdil,, takže podle mě ok...

A pokud ses nepripoutanej fizl tak ani nebrzdi a vem to jenom celne. Ja mel delat instruktora, kurva ...

_________________
D


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: čtv 07. pro 2017 12:50:03 
Offline
guru
Uživatelský avatar

Registrován: stř 06. dub 2011 00:00:00
Příspěvky: 8889
Bydliště: Zlínský kraj
Nechceš to jít vyzkoušet, klidně i jen proti stromu? Pls....mě by to vážně potěšilo

_________________
:star PROTECTOR II 950Mcz AL PRIORITY :star
*** Genevo One S ***

TrueCam A6


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pát 08. pro 2017 01:52:56 
Offline
člen

Registrován: čtv 31. pro 2015 16:35:51
Příspěvky: 303
VS píše:
Nechceš to jít vyzkoušet, klidně i jen proti stromu? Pls....mě by to vážně potěšilo

Jako bejt fízl? Vim že by tě to potěšilo, ale mam svou hrdost a při pomyšlení že chrápu s ostatníma fízlama v noci někde u lesa v autě jak bukvice ... fakt ne hele. Tebe nevzali, nebo?

_________________
D


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: sob 09. pro 2017 11:35:18 
Offline
štamgast
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 24. lis 2011 01:00:00
Příspěvky: 1400
VS píše:
x-father píše:
Musím říct, že ten policajt byl tvrďák. Měl na reakci cca 3 vteřiny a skoro celou tu dobu vydržel jet rovně bez brždění.

Každý instruktor školy smyku atd ti řekne že základ je brzdit a dát čelní střet protože máš maximální deformační zóny a auto je na to konstruované... Chytnout to bokem nebo jen hranou je největší průser...brzdit bych řekl že jistě brzdil,, takže podle mě ok...


Aha, takže je bezpečnější čelňák s autem, co jede 100+ než to vzít do škarpy a případně v minimální rychlosti vzít čelně strom? Mám pocit, že pokud by tohle tvrdil každý instruktor školy smyku, tak bychom měli kousek od kamikaze.

_________________
Chceš mít v životě všechno easy? Buď primitiv ...

30.9.2011 2 body ( 60 km/h na 50 km/h )
- http://www.youtube.com/watch?v=ijVujGdczfo


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: sob 09. pro 2017 13:27:53 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 30. říj 2006 01:00:00
Příspěvky: 5098
Bydliště: Praha
Je potřeba rozlišovat, co je naproti tobě a jak vypadá okolí - ono totiž není pravda všeobecně rozšířený názor, že nejhorší je čelní střet, protože se rychlosti sčítají a tedy náraz ve 100 do protijedoucího stejně rychlého je vlastně náraz ve 200 do stěny - to není pravda.
Rozhoduje kinetická energie (E=1/2*m*v2) a schopnost tuto energii vhodně absorbovat a rozložit (deformační zóny) - když narazím do betonové stěny (zjednodušme ji jako ideální nedeformovatelnou překážku) v rychlosti 100 km/hod, tak veškerou kinetickou energii musí absorbovat auto. Když narazíš čelně ve 100km rychlosti do stejně velkého, rychlého a těžkého auta, tedy když se obě kinetické energie rovnají, je to to samé, jako uvedený náraz do zdi, protože zjednodušeně jeden vůz předá veškerou kinetickou energii druhému a naopak. V okamžiku, když se kinetické energie nerovnají, je to pro tebe možná výhodnější - 3 tunové SUV vs škoda fabia - čelní náraz - fabia musí absorbovat větší množství energie než druhé auto a pro SUV je daný střet výhodnější, fabie se částečně stane jeho deformační zónou. Náraz do stromu v dané situaci je nevýhodný, protože strom 1. je defakto nedeformovatelná překážka, která žádnou energii neabsorbuje (jako betonová stěna) a 2. energie je absorbována v jednom vymezeném místě místo rozložení na celou plochu vozu.
Bohužel toto rozhodnout a vyhodnotit v dané rychlosti a ještě být schopen konečný výsledek realizovat je asi nad běžné lidské síly


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: ned 10. pro 2017 14:10:24 
Offline
štamgast
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 24. lis 2011 01:00:00
Příspěvky: 1400
Tak pokud tu nebudeme polemizovat o možných případech a vezmu tu konkrétní situaci s fízlem v Passatu, tak jednoznačně plný brzdy a šup do škarpy. Tady by trefil v plný rychlosti strom jen opravdový neřidič. Ostatní spekulace jsou co by kdyby a to mě upřímně moc nebaví :) Jinak samozřejmě princip kinetické energie a deformačních zón je mi znám.

_________________
Chceš mít v životě všechno easy? Buď primitiv ...

30.9.2011 2 body ( 60 km/h na 50 km/h )
- http://www.youtube.com/watch?v=ijVujGdczfo


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pon 11. pro 2017 09:56:23 
Offline
člen
Uživatelský avatar

Registrován: ned 12. kvě 2013 20:05:09
Příspěvky: 501
Bydliště: Praha
VS by ho jistě stihnul ještě v tom okamžiku změřit a začít vypisovat pokutový bloček :chuckle


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pon 11. pro 2017 17:08:48 
Offline
guru
Uživatelský avatar

Registrován: pon 12. kvě 2008 00:00:00
Příspěvky: 4503
Já si osobně myslím, že tady bengo fakt zaspalo. Byl tam čas do nárazu cca 2,5 vteřiny. Mohl brzdit, mohl strhnout vpravo. Stromy jsou dost daleko od sebe, aby žádný netrefil, je tam sice brázda, ale ne moc hluboká, šel by do pole. Jel pomalu. Na GPS má 76. Mohl chvíli brzdit a pak v celkem neškodné rychlosti poslat do pole.

Silnice vypadá suchá. Brzdná dráha z 80kmh na nulu je málo přes 50m na suchu či přes 60m na mokru. Včetně reakční doby. V té jeho rychlosti jel cca 20m/s, takže letmým úsudkem bych si troufal říct, že kdyby aspoň panicky zadupnul brzdu, tak nejspíš stihl zastavit do nuly ještě před nárazem (ten druhý taky nevypadá, že by brzdil).


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pon 11. pro 2017 17:52:53 
Offline
guru
Uživatelský avatar

Registrován: stř 06. dub 2011 00:00:00
Příspěvky: 8889
Bydliště: Zlínský kraj
Na videu v klidu domova u pc to vypadá vždycky pěkně a s dostatkem času...ale v ten moment v tom autě když si jedeš, bavíš se se spolujezdce a náhle máš auto v protisměru....chtěl bych vidět vás kluci, jak rychle by jste reagovali a jakym způsobem... :tmi
Viděl jsem několik podobných videí na YT...dokonce mě to přišlo že měli i více času ti řidiči ale neudělali prakticky nic...
Mě stačilo před cca 5 lety když mě v noci v zimě překvapil cyklista z boční...byla z toho totalka ale další dny na kameře to vypadalo pěkně s dostatkem času na vše možné...

_________________
:star PROTECTOR II 950Mcz AL PRIORITY :star
*** Genevo One S ***

TrueCam A6


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1815 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz