Právě je sob 20. říj 2018 16:07:09

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 143 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: CB
PříspěvekNapsal: úte 31. bře 2015 17:28:26 
Offline
nováček

Registrován: pon 23. bře 2015 20:22:53
Příspěvky: 13
Ještě mě napadá - napájení. Předpokládám, že u stanic je obvykle kus drátu (dvojlinky), které si člověk zapojí. Je potřeba s něčím počítat, např. něco dokoupit? Mohou být se zapojením nějaké komplikace? Zatím jsem tam dole, kde je pojistková skříň, nic nezapojoval.

Chtěl bych napájení zapojít nejdřív na tzv. S-kontakt (spínaný klíčkem v zapalování), aby necucala zbytečně energii. Až teprv, kdyby se objevovalo rušení, zkusit ji přímo na baterku.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: CB
PříspěvekNapsal: čtv 16. dub 2015 20:30:18 
Offline
guru
Uživatelský avatar

Registrován: pon 12. kvě 2008 00:00:00
Příspěvky: 4412
x2005 píše:


snail píše:
tenhle jsem už tátovi nabízel, mám ho místo elixe a v zásadě spokojenost


Já jsem tedy zkusil tti tcb-550 a jsem zklamaný.

Je mě jasné, že je to lowend, ale jsem ochotný vozit staničku jen určitých rozměrů a koukám po menších. Předchozí President Harry ACS jsem měl nacpanou do mezery mezi sedačkou řidiče a středovým panelem, takže není moc vidět a mám ji po ruce a neřeším montáž.

Ta TCB-550 zdá se hraje o něco srozumitelněji, než Harry. Harry měl navíc tendence zavírat squelch i na srozumitelná vysílání a nebo zavírat během příjmu přerušovaně. Na TCB-550 je ale autosquelch pro zlost. Mimo město je hodně otravný častým šumem a ve městě nepoužitelný. Navíc je docela nadlidský výkon nastavit squlech ručně, protože když ho utáhnu za hranici šumu, tak stejně pořád pouší a musí se utíhnout ještě pořádný kus navíc a stejně se semtam ozve :(
Bohužel nemá RFgain, kterým by se to dalo asi trochu poladit.

Jinak Sirio Taifun naladěn na cca 1.3 na 1 kanále a 2 na 40 kanále. Okolo 10 kanálu je pak SWR tak 1.1 :)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: CB
PříspěvekNapsal: pát 17. dub 2015 08:34:12 
Offline
moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 25. říj 2006 00:00:00
Příspěvky: 6193
Bydliště: Praha
550ka byl low-end už v době vzniku. Já doporučoval 900, pokud chceš malou stanici. Já jsem měl 770 s ASQ. Nechával jsem si squelch, citlivost a výkon naladit u nějakýho radioamatéra, pak jsem byl spokojený.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: CB
PříspěvekNapsal: pát 17. dub 2015 12:00:20 
Offline
guru
Uživatelský avatar

Registrován: pon 12. kvě 2008 00:00:00
Příspěvky: 4412
JJ. Vím že jsi mluvil o jiné, ale je moc velká. Tu 770 bych tam možná ještě nacpal.

Ta 550 mě příjde i špatně odrušená. Slyším v ní takový brum, který mizí po uvolnění plynového pedálu. Orvírání sqelche naprosto přesně kopíruje třeba i puštěný motorek ostřiků, takže páčka stěračů při přitažení nečekaně získala novou funkci "monitor" :/


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: CB
PříspěvekNapsal: čtv 30. dub 2015 14:12:06 
Offline
guru
Uživatelský avatar

Registrován: pon 12. kvě 2008 00:00:00
Příspěvky: 4412
Neřešil jste někdo odrušení stanice v autě?

Mám v ní takový brum/prdění o nízké frekvenci. Vypozoroval jsem, že frekvence brumu je přímo závislá na otáčkách motoru a vyskytuje se jen při sešlápnutém plynovém pedálu. Že by to přicházelo po napájení? Napadá mě od cívek vstřikovačů, když se to vyskytuje jen při sešlápnutém plynu.

Tak nevím, zda to tam leze po napájení a má smysl řešit filtr, nebo to tam leze přes anténu.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: CB
PříspěvekNapsal: čtv 30. dub 2015 15:26:31 
Offline
nováček

Registrován: pon 23. bře 2015 20:22:53
Příspěvky: 13
Někdo zmiňoval (možná to bylo tady :-) základní body při odstraňování rušení, ty zásadní tam byly v podstatě dva:
1) důkladně ukostřit anténu
2) když to nepomůže, zkusit napájení přímo od baterie

Sám s tím zkušenosti nemám, tak do měsíce snad. :-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: CB
PříspěvekNapsal: pát 01. kvě 2015 01:05:18 
Offline
moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 25. říj 2006 00:00:00
Příspěvky: 6193
Bydliště: Praha
Začni napájením přímo od baterie.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: CB
PříspěvekNapsal: čtv 25. čer 2015 13:27:27 
Offline
nováček

Registrován: pon 23. bře 2015 20:22:53
Příspěvky: 13
Tak CB v autě (Octavia I) instalováno. Nejdříve jsem si nevěděl rady, kudy protáhnout napájení do motorového prostoru, tak jsem si udělal připojení do pojistkové skříňky (S-kontakt). Ale při příjmu slabší stanice mi tam lezlo značné rušení, prostě ať si o svém autě myslíme co chceme, ty dnešní krámy prošpikované elektronikou generují takový bordel do elektrorozvodné sítě auta...

Pak jsem protáhl napájecí kabel vedle hlavního svazku kabelů, co jde z pojistkovnice do motoru a připojil přímo na baterku. Možná nějaké drobné rušení za běhu motoru tam je, ale je to teď daleko lepší. Takže to doporučuju dělat rovnou, ani se nedivím, že staří praktikové to meldují všude možně dokola.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 143 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz