Pěkná debata na téma tuhnoucí nafta.
Jelikož jsem odchován pouze naftou, uznávám naftu a rád si sní v mrazech hraju (testuju) tak trochu mám zkušenosti.
1: benzín do nafty neni špatná věc!! Ale pouze v mrazech a musí být přidáno i trochu oleje, neb benál je suchej a nafta ztrácí mazivost. Na 90litrů nafty dvě decky oleje ještě žádnej motor nezabily a čerpadlo s tryskama posílalo děkovné projevy. A nebo místo benálu dávat kvalitní aditivaci. U dnešních super eko,výko,sporo motorů bych ale benál nedoporučoval. Starej MB medvěd s 2,2D to sežral bez skrupulí ale nějaké HDi, TDi, CDi by mohlo majitele nakopat do prdele.
2: nafta kdysi netuhla tak jako tedka protože petrolejové frakce se do nafty dávájí velice málo neb petrolej je
velmi žádán v letecké dopravě. Tak holt se to dohání různými depresanty (aditivy).
3: benzín patří do zipáku a nafta do auta.
4: A fotka s těma sklenicema. To si určitě udělal doma testík nějaký šmoula. A trochu kecal. Ty dvě čiré nafty jsou 100% podvrch!!!! Žádná nafta ani arktická nemá ve velmi nízkých teplotách čistou průhlednost. Každá dostane lehký nádech neprůhlednosti. Jde pak jen o to jak proteče filtrem, nebo neproteče. Proto před každou zimou měním naftový filtr.
Jinak musíme taky poděkovat za tuhnoucí naftu naší milované ekologické lobby. Čím víc ekosraček tím nafta lépe a radostněji zatuhne a vydrží kvalitní jen při krátkém skladování.