Antiradary-Forum.NET
https://www.antiradary-forum.net/

Escort REDLINE
https://www.antiradary-forum.net/viewtopic.php?f=6&t=2110
Stránka 5 z 13

Autor:  msp_x [ pon 26. říj 2015 23:03:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Escort REDLINE

2Robert
Zkoušel jsi rozdíly mezi H a V polarizací také u jiných detektorů?
Můžeš zjistit rozdíly v citlivosti pro menší změnu polarizace, např. pro natočení 45st.?

Autor:  Josef [ úte 27. říj 2015 10:43:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Escort REDLINE

Z praxe mi vycházelo u detektorů poloviční citlivost oproti správnému natočení detektoru, Natočení 45° mi přišlo zbytečné, že naprostá většina radarů splnovala vertikální natočení detektoru. Obecně se vertikální polarizace lépe šíří v mětské zástavbě.

Autor:  Robert [ úte 27. říj 2015 11:15:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Escort REDLINE

VS: To je právě to na co neumím odpovědět :). Podle mě vysílaj horizontálně, ale jejich horna má kruhovou polarizaci, takže ten signál není striktně horizontální. Ale to se mi asi anténáři budou smát, takže dál ty deukce nebudu rozvádět :-).
Ohledně Boba těžko říct pokud není k dispozici porovnání. Vliv může mít tolik faktorů jak v rozdílech umístění obou detektorů tak i v rozdílech obou detektorů jako takových, takže z toho bych nerad něco předjímal.

Autor:  x-father [ úte 27. říj 2015 11:27:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Escort REDLINE

VS, to že je anténa z vnějšku kulatá nemá na polarizaci vliv. Ještě existuje možnost kruhové polarizace, ale pokud by tak Ramer vysílal, tak by nemělo natočení detektoru žádný vliv.

Co se týká odrazu, tak obecně se nepolarizovaný signál při odrazu polarizuje. Proto například tak hezky fungují polarizované brýle při pohledu na vodní hladinu. Dopadá nepolarizované světlo a ta část co se od hladiny odrazí se odrazem zpolarizuje v rovině vodní hladiny. Brýle mají filtr otočený o 90° a tak tohle zpolarizované/odražené světlo nepropustí. Proto polarizované brýle neodfiltrují odlesky od předmětů, které jsou vůči zemi, respektive vůči tvé pozici kolmé. Hezky je to vidět na autech. Skrz čelní sklo je vidět lépe, ale skrz boční okénka spíš hůř.

Možná že právě proto Ramery používají takovou polarizaci, jakou používají. Fungují na principu zachycení odraženého signálu. Ty odrazy se dějí od projíždějících aut, takže rovina v které se ty odrazy dějí je jasná.

Kde je umístěná hlava v tunelu? Není náhodou u stropu? To by vysvětlovalo, proč má opačnou polarizaci, než všechny ostatní ramery. Odrazy se tam dějí vlastně pod úhlem o 90° jinak, než v běžném provozu.

Autor:  x-father [ úte 27. říj 2015 11:29:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Escort REDLINE

Roberte to co z antény vidíš, je jen parabola. Ta vliv na polarizaci signálu nemá. Polarizace je dána zářičem.

Autor:  Josef [ úte 27. říj 2015 11:59:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Escort REDLINE

Druhá věc je, co se děje v horně detektoru, kde se polarizace zpravidla rozkládá na vektorové složky, takže ty děje moc asi neznáme.

Autor:  Robert [ úte 27. říj 2015 16:45:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Escort REDLINE

Podle mě nám to může rozkódovat jedině MSP_X :).

Autor:  VS [ úte 27. říj 2015 18:34:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Escort REDLINE

Já měl právě stejnou teorii jako Robert s kruhovou anténou radaru.
Vemte tu AD9T... Postavte do pole nastavenou na nejmenší výkon a zkusit otáčet detektorem ;-)

Autor:  x-father [ úte 27. říj 2015 19:10:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Escort REDLINE

Pokud by měl kruhovou polarizaci, tak by na poloze detektoru nezáleželo a měl by detekovat stále stejnou intenzitu signálu. Jenže takhle v paprsku by to asi stejně řvalo na max tak i tak. Asi by se to muselo zkoušet na volném prostranství a mimo osu hlavy, kde bude slabší.

Autor:  Robert [ úte 27. říj 2015 20:04:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Escort REDLINE

No a co když je ta polarizace elipsoidní? Budu vysílat horizontálně pokud signál zesílím kruhovou hornou?

Autor:  msp_x [ úte 27. říj 2015 23:38:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Escort REDLINE

Já to moc nerozlousknu.

Asi bych začal tím, že si v komoře zjistím citlivosti H / V polarizace pro více detektorů. Pokud výkon generátoru nestačí, tak třeba jen pro natočení 45st. Zajímají nás jen rozdíly v citlivosti. Tohle bych považoval za hlavní indikátor.

Pokud přesto v terénu budou rozdíly citlivosti pro H/V polarizaci odlišné, tak se jedná o vliv okolí, protože polarizace se s odrazy může změnit. Pěkně to popsal x-father výše.

x-father píše:
Kde je umístěná hlava v tunelu? Není náhodou u stropu? To by vysvětlovalo, proč má opačnou polarizaci, než všechny ostatní ramery. Odrazy se tam dějí vlastně pod úhlem o 90° jinak, než v běžném provozu.
Tady bych si tipnul spíš na hledisko montáže. Nevím, jak je tam řeseno připevnění, ale pokud držák umožnuje otáčení třeba jen v horizontální rovině (při měření v úrovni silnice), tak při umístění u stopu se musí nasměrovat o 22st. dolu t.j. ve vertikální rovině a proto ji museli pootočit, čímž změnili i polarizaci.

Autor:  Robert [ stř 28. říj 2015 15:01:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Escort REDLINE

Rozdíl H a V u Geneva byl cca 20dB. U Redline se to nepodařilo změřit, bohužel jiný citlivější detektory než Genevo nemám a odmontovávat 20dB attenuator a nahrazovat ho za vlvnovod se mi nechce :).

Co je divný je to, že v terénu jsou u Redline (a možná i u jiných detektorů) výsledky i při horizontální i při vertikální polarizaci detektoru "srovnatelný" - tedy dle VS. Kdyby se signál odrážel a měnil polarizaci, tak by historicky výsledky nemluvily jednoznačně pro V polarizaci detektorů. Tedy muselo se něco udít s radarama.

Autor:  Josef [ stř 28. říj 2015 18:11:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Escort REDLINE

Pokud vím, tak polarizovaný signál odrazem nemění polarizaci, pouze nepolarizovaný signál se odrazem polarizuje.

Autor:  VS [ stř 28. říj 2015 18:58:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Escort REDLINE

Nějak v létě se dával do všech R10 nový SW a sjížděli se všechny do rametu...tak jestli se něco neudělalo i s hlavama...
Ono se taky už hodně let nezkoušeno s detektorama laborovat s natočením...jako standard se bral vertikál.
Taky historicky co si pamatuju tak např V1 taky nemělo moc velký rozdíl v polarizaci...jestli to není i tím že ma "plnou" hornu jako má M3 platforma u RedLine a STiČek... Ostatní belscorty mají M4 kde je jedna strana horny jen měděná destička...proto jsou možná náchylnější na polarizaci... v autě už mám nachystanou RX65i tak musím zkusit.

Autor:  x-father [ stř 28. říj 2015 21:47:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Escort REDLINE

Josef píše:
Pokud vím, tak polarizovaný signál odrazem nemění polarizaci, pouze nepolarizovaný signál se odrazem polarizuje.


Taky jsem přemýšlel nad tím, zda se jen nepolarizovaný signál může odrazem polarizovat, nebo zda i polarizovaný signál se může repolarizovat odrazem a tu informaci jsem hledal a podle toho co jsem vyčetl, tak se repolarizuje. Např. meteorologické radary a letecké radary běžně mají přijímací antény v obou polarizacích, protože odražený signál mění polarizaci podle toho, od čeho se odrazil. Vodní kapky mění polarizaci jinak, než kroupy atd.

Robert píše:
Rozdíl H a V u Geneva byl cca 20dB.


Co jsem dočetl, tak útlum signálu při špatné polarizaci antény, tedy pokud jedna strana používá o 90° jinou by měl být obecně právě okolo 20dB. Pokud by jedna ze stran používala lineární V nebo H a druhá kruhovou, tak by byl útlum menší.

msp_x píše:
Tady bych si tipnul spíš na hledisko montáže. Nevím, jak je tam řeseno připevnění, ale pokud držák umožnuje otáčení třeba jen v horizontální rovině (při měření v úrovni silnice), tak při umístění u stopu se musí nasměrovat o 22st. dolu t.j. ve vertikální rovině a proto ji museli pootočit, čímž změnili i polarizaci.


Hm. To mě nenapadlo. V manuálu Rameru tuším něco o polohování antény je. Zkusím si to najít.

Já uvažoval, že správná polarizace vůči objektu by mohla utlumit příjem nežádoucích vícenásobných odrazů.

Úhel dopadu = úhel odrazu. Aby se signál od měřeného objektu dostal zpět do antény, tak se musí odrazit od plochy, která je v obou rovinách kolmá k směru osy radaru. V takovém případě nebude mít odraz na polarizaci signálu žádný vliv. Cokoli co se odrazí pod jiným úhlem se nemůže dostat zpět do antény jinak, než vícenásobným odrazem a takový signál je nežádoucí. Pokud tedy bude polarizace vysílaného signálu opačná, než rovina v které se dějí odrazy a signál bude na odrazu polarizaci měnit, tak to na příjmu všechny vícenásobné odrazy utlumí.

Stránka 5 z 13 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/