mr_nitroz píše:
V polsku jsem jednou jel vecer za autem a v obci taky blikal na semafory at mu tam skoci zelena driv a nemusi zbrzdovat na 50.
Pritelkyne to jednou udelala na semafor v Ostrave, cervena byla porad a z druheho smeru jeli zrovna mestaci, lekli se co blika a skoro do krizovatky na zelenou ani nevjeli.
Pokud je na semaforech kamera, která funguje na principu detekce změny obrazu, tak dálkový světla udělají větší změnu z věší vzdálenosti. Pokud je na semaforu K-band radar, tak blikání nepomůže. Co v Praze vysílají/přijímají infra krabičky na preferenci MHD netuším. Možná je to jen infra vysílač (tzv. maják) a další komunikace jde "bezdrátově"
http://www.eltodo.cz/produkty-a-sluzby/doprava-a-infrastruktura/ostatni-dopravni-reseni.htmlCitace:
Aktivní preference využívá především bezdrátového způsobu detekce a přímého přihlášení do řadiče křižovatky. Na Obrázku č. 1 je uvedeno schéma aktivní preference, která je zajišťovaná rádiovou komunikací přes palubní počítač vozidla a řadiče světelného signalizačního zařízení (SSZ). Vozidlo vybavené palubním počítačem vyhodnotí signál z infračerveného majáku o poloze vozidla. Následně palubní počítač vozidla vyšle rádiovou informaci do řadiče SSZ, která obsahuje informace o lince, směru, vzdálenosti a směru vozidla před křižovatkou. Řadič informaci vyhodnotí a nastaví příslušný sled fází nebo fázi pro vozidlo MHD.
Na podporu aktivní preference jsou do tramvají nebo autobusů instalovány palubní počítače. Dále je třeba dovybavit řadič SSZ o rádiový přijímač a dekodér požadavků vysílaných rádiovým vysílačem autobusu.