Právě je stř 17. led 2018 17:08:21

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Zpožďovač
PříspěvekNapsal: pon 06. úno 2012 09:42:10 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 30. říj 2006 01:00:00
Příspěvky: 4689
Bydliště: Praha
Používáte nějaký startovací zpožďovač zapnutí výbavy? x2005 mi jednou dával odkaz na pěkný ve slovenském eshopu, ale už ho nemám. Co používáte a máte komerčně dostupného v autě?

_________________
Obrázek
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zpožďovač
PříspěvekNapsal: pon 06. úno 2012 12:25:55 
Offline
moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 25. říj 2006 00:00:00
Příspěvky: 6147
Bydliště: Praha
Na starým autě jsem měl k 975ce nějaký samodomobastl, který zpozdil zapnutí o cca 10 sekund. Teď mám k STiR zpožďovač, který reaguje na správnou úroveň napájecího napětí a zapne se po nastartování. "Výhradní" ho určitě budou mít k prodeji.

_________________
Podporuji férový elektronický boj!


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zpožďovač
PříspěvekNapsal: pon 06. úno 2012 15:18:18 
Offline
štamgast
Uživatelský avatar

Registrován: stř 25. říj 2006 00:00:00
Příspěvky: 3602
Bydliště: Praha
Existuje profi řešení výrobce Cheetah se kterým máme celkem pozitivní zkušenosti. Na stránkách to bohužel nemaj, ale my to skladem máme - takže ukázka možná... Další část je taky dálkovej ovladač ON/OFF, kterej pak má člověk na klíčích... celý řešení je řádově za 1 000Kč...

_________________
--- Výbava: PROTECTOR II 960cz, AntiLaser ALP QUAD ---
--- Výhradní zástupce GENEVO, PROTECTOR, BELTRONICS, ESCORT RADAR a ANTiLASER pro ČR! ---
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zpožďovač
PříspěvekNapsal: pon 06. úno 2012 15:31:53 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 30. říj 2006 01:00:00
Příspěvky: 4689
Bydliště: Praha
začínám o tom uvažovat pro ženu, neb si sice zapne al, který má po ruce, ale ar na snaila je na ní už moc složitý. akorát jsem línej se šťourat ve starým autě, kterýho se už asi 3 roky plánuju zbavit :-)

_________________
Obrázek
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zpožďovač
PříspěvekNapsal: pon 06. úno 2012 15:37:03 
Offline
štamgast
Uživatelský avatar

Registrován: stř 25. říj 2006 00:00:00
Příspěvky: 3602
Bydliště: Praha
Tak se zastav to omrknout, nebo ti to můžu nechat poslat...

_________________
--- Výbava: PROTECTOR II 960cz, AntiLaser ALP QUAD ---
--- Výhradní zástupce GENEVO, PROTECTOR, BELTRONICS, ESCORT RADAR a ANTiLASER pro ČR! ---
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zpožďovač
PříspěvekNapsal: pon 06. úno 2012 15:42:02 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 30. říj 2006 01:00:00
Příspěvky: 4689
Bydliště: Praha
já jí asi v první době napojím napájení ar na vypínač al, což mi přijde jako nejmenší nutnost práce. kdyžtak se ozvu

_________________
Obrázek
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zpožďovač
PříspěvekNapsal: pon 06. úno 2012 21:41:25 
taky používám ;-) AL i STiR+ na zpožďovači...


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zpožďovač
PříspěvekNapsal: pon 06. úno 2012 21:59:29 
Offline
moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 25. říj 2006 00:00:00
Příspěvky: 6147
Bydliště: Praha
snail píše:
já jí asi v první době napojím napájení ar na vypínač al, což mi přijde jako nejmenší nutnost práce. kdyžtak se ozvu

znám jednoho, ten měl vypínač a jednou ho zapomněl zapnout.... :mrgreen:

_________________
Podporuji férový elektronický boj!


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zpožďovač
PříspěvekNapsal: pon 06. úno 2012 22:02:51 
Offline
guru
Uživatelský avatar

Registrován: pon 12. kvě 2008 00:00:00
Příspěvky: 4354
Ten zpozdovac potrebuje klicove+ , nebo je trvale napajen a pozna nastartovanej motor podle napeti?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zpožďovač
PříspěvekNapsal: pon 06. úno 2012 22:06:39 
Offline
guru
Uživatelský avatar

Registrován: pon 12. kvě 2008 00:00:00
Příspěvky: 4354
Mohlo by jit pouzit neco pro automaicke rozsveceni svetel. Jen je treba ohlidat proudovy odber.

http://www.ab-autodoplnky.cz/denni-svic ... 48f81e7266


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zpožďovač
PříspěvekNapsal: pon 06. úno 2012 22:16:29 
Offline
guru
Uživatelský avatar

Registrován: pon 12. kvě 2008 00:00:00
Příspěvky: 4354
Hernajs to se me samotnymu libi. Asi si to poridim. Uz sem to chtel sam vyrabet, pac zapalovac mam pod napetim furt a klicove napeti sem nikde nenase, neb i radio si zjistuje nastartovanej moror po can-busu.

Maj tam i spozdeny, ale to je asi zbytecny. Melo by to reagovat na napeti v siti, tedy az jak zacne motor tocit alternatorem.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zpožďovač
PříspěvekNapsal: pon 06. úno 2012 22:19:13 
Offline
moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 25. říj 2006 00:00:00
Příspěvky: 6147
Bydliště: Praha
x-father píše:
Ten zpozdovac potrebuje klicove+ , nebo je trvale napajen a pozna nastartovanej motor podle napeti?

To co používám nyní reaguje na napětí.

_________________
Podporuji férový elektronický boj!


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zpožďovač
PříspěvekNapsal: pon 06. úno 2012 22:24:46 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 30. říj 2006 01:00:00
Příspěvky: 4689
Bydliště: Praha
x-father píše:
Hernajs to se me samotnymu libi. Asi si to poridim. Uz sem to chtel sam vyrabet, pac zapalovac mam pod napetim furt a klicove napeti sem nikde nenase, neb i radio si zjistuje nastartovanej moror po can-busu.

Maj tam i spozdeny, ale to je asi zbytecny. Melo by to reagovat na napeti v siti, tedy az jak zacne motor tocit alternatorem.


tady je to samý v kompaktnějším balení
http://www.dobry-obchod.cz/produkt/se08 ... iverzalni/

_________________
Obrázek
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zpožďovač
PříspěvekNapsal: úte 07. úno 2012 13:35:55 
Offline
guru
Uživatelský avatar

Registrován: pon 12. kvě 2008 00:00:00
Příspěvky: 4354
JJ. Taky sem na to koukal.

jinac sem rano koukal na napeti v siti. Po celonocnim stani 12V. Pri startu jde napeti v siti az na 6-8 V a pak jeste par vterin trva, nez se srovna zpatky pres 12V a pak vyleze na konstantnich 14V.

Tohle nedela nic jineho, nez sepne rele po nejake prednastavene hodnote napeti. Je to podle me lepsi nez nejaky casovac s pevne danou hodnotou, protoze timhle se zapne vybava az po stabilizaci napeti v siti.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zpožďovač
PříspěvekNapsal: čtv 09. úno 2012 17:44:55 
Offline
guru
Uživatelský avatar

Registrován: pon 12. kvě 2008 00:00:00
Příspěvky: 4354
Tak jsem modul pro rozsvěcováni světel se080 koupil za cca 220,- a zjistil jsem, že se chová trochu jinak, než jsem myslel. V popisu to uvedeno nikde není a jen v manuálu nejistě popsané. Předpokládám, že se to týká i toho se085, protože je to prý jen pohromadě v jedné krabičce.

Jde o to, že modul po zvýšení napětí následkem startu motoru a roztočení alternátoru sepne, ale zůstane sepnutý i po poklesu napětí po vypnutí motoru a rozepne až po odpojení napájení.

Prostě se nepočítá s pevným napojením na napájení/baterii, ale na klíčové napětí. Je stejne třeba vyhledat nějaký vodič, který je pod napětím po zapnutí zapalováni. Modul pak sepne po startu motoru, ale zůstane seplý i po vypnutí motoru a rozepne až po vytažení klíčku. To je naprd, protože se stejně musí hledat klíčové napětí, zasahovat do rozvodů a pokud pak jen vypnete motor a nevypnete zapalování a znovu nastartujete, tak už výbava podpětí chráněna nebude.

Možná tedy jo, páč modul někde okolo napětí 6-7V stejně odpadne a při točení startérem je pokles docela velký a je tedy možné, že by během startování modul výbavu odpojil, ale to se bude chovat na každém autě jinak.

Nicméně jsem do toho kouknul a poměrně lehkou úpravou se to dá změnit. Napěťový komparátor má totiž propojený svůj výstup na vstup, takže po překlopení se už udržuje sám zapnutý a stačí příslušnou cestu na tišťáku přerušit a ten odpor o se tím přeruší uzemnit propojkou.

Zatím to nemám v autě, ale testoval jsem to na zdroji a fungovalo to ok. Jen bude třeba citlivost na modulu řádně nastavit, aby nebyla nastavená na nějakou mezní hranici, kdy by třeba krátce po vypnutí motoru relátko cvakalo sem a tam.

Po tom bastlu se to tedy bude chovat tak, že sepne výbavu až po natočení motoru a po zastavení motoru vypne. Napojit se to pak může třeb rovnou na baterii, nebo kamkoliv kde je stálých 12V i při vytaženym klíčku. Klidový odběr co sem měřil je naprosto zanedbatelný, takže to baterii nvytluče.
Příloha:
IMAG0216.jpg
IMAG0216.jpg [ 213.49 KiB | Zobrazeno 4329 krát ]


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz