Tenkrát na západě: Nizozemci spočítali, o kolik reálně zdražila auta za posledních 20 a 50 let, nárůst je násobný
6.února | Petr Miler
Můžeme se na věc podívat i českou optikou, ale nedozvíme se prakticky nic - ekonomický vývoj posledních tří dekád změnil mnohé a před rokem 1989 „tu bejval jinej stát”, jak se praví v jedné písni. Pohled optikou stabilního Nizozemska je přesnější a vpravdě krutý. více zde
Audi se loučí se svým kultovním kombíkem novým limitovaným vrcholem, takové auto znovu nevznikne
6.února | Petr Prokopec
Ve svých čtyřech generacích přežilo kdeco a v zásadě se drží stále stejného receptu - karoserie kombi, obří spalovací turbomotor, pohon všech kol a automat. Audi RS6 kvůli této kombinaci lidé milují, přesto se s ní naživu neudrží. Verze GT generace C8 je jednou z jeho labutích písní. více zde
Nová čínská Octavia Combi vypadá jako z Hvězdných válek, s cenou od 300 tisíc Kč to bude hit
6.února | Petr Miler
Tohle auto má zřejmě všechno, co je potřeba pro úspěch na dnešním trhu. Je ještě větší než Škoda Octavia IV, je praktické, má zajímavý design, moderní kabinu a techniku, která mu bez potíží dovolí prosadit se i v Evropě. A navíc stojí polovinu ceny skutečné Octavie, co víc si přát? více zde
Mrtvý jen napůl: VW Arteon nakonec ještě chvíli přežije ve verzi, která neleze do zelí „elektrickému Passatu”
6.února | Petr Miler
Další vývoj patrně vysvětluje, proč se nakonec VW rozhodl ukončit život Arteonu o něco dřív, než sám původně plánoval. Zřejmě chce uvolnit prostor neúspěšnému modelu ID.7, který zatím dorazil jen jako liftback, Arteon Shooting Brake bude ještě chvíli žít dál. více zde
Norové změřili reálný dojezd 23 elektromobilů v zimě, zejména pro VW skončil totálním fiaskem
5.února | Petr Prokopec
Tento test nemá vítěze, neboť chválu si nezaslouží ani vůz, který dopadl ze všech nejlépe. Pozoruhodný je jistě výsledek Číňanů, je ale otázkou, kolik obdivu si vyslouží pouhé přiblížení se udávanému dojezdu s autem za 2,6 milionu Kč, to není zase takové umění. více zde
Němci dlouhodobě testují starý diesel tankovaný „bezemisní” naftou HVO, nemohou si to vynachválit
5.února | Petr Prokopec
Cesta k redukci emisí CO2 generovaných automobily skutečně není jen jedna, to se jen někteří tváří tak, jako by jiná neexistovala. Recyklace bioodpadu na pohonné hmoty evidentně funguje, tak proč je tak přehlížená? více zde
5 600 korun za 6 hodin, tolik bude stát majitele SUV parkování v Paříži. Kdysi město aut dál utahuje šrouby
5.února | Petr Miler
„Liberté, égalité, fraternité,” tak zní už pěkných pár pátků motto Francie. Místo svobody, rovnosti a bratrství ale nejnovější krok tamní metropole volá spíš po heslu: „Sociální spravedlnost za každou cenu!” Samo referendum, které o něm rozhodlo, je směšné. více zde
Toyota vyvíjí úplně nové spalovací motory, elektromobily se podle ní neprosadí „bez ohledu na technický pokrok”
4.února | Petr Miler
Japonská automobilka se v poslední době stále otevřeněji staví proti nařizování elektromobilů. A zjevně si hodlá dál jít svou cestou. Další oznámení firmy jen potvrzuje, že slova se aspoň v jejím případě nerozchází s činy. více zde