Šéftechnik Mazdy se tvrdě opřel do EU. Nesmyslně týrá dál žádané diesely, vnucuje elektromobily, ignoruje syntetická paliva
2.března | Petr Miler
Budeme se divit, pokud tento člověk bude ke konci měsíce dál pracovat u Mazdy, neboť taková otevřenost se v poslední době neodpouští. Neříká ale vlastně nic převratného, jen si dovolil veřejně vyslovit to, co vám naprostá většina techniků řekne jen mezi čtyřma očima. více zde
„Poptávka je nulová,” říká prodejce sportovních aut o elektromobilech. Ani pro toto využití prostě nefungují
2.března | Petr Prokopec
Automobilky pořád doufají, že elektrický pohon protlačí do všech segmentů osobních automobilů, úspěšný prodejce sportovních vozů je ale vyvádí z omylu. V případě těchto aut zákazníci chybí zcela. více zde
Nejlevnější moderní SUV Mercedesu koupíte po pár letech levněji než nejobyčejnější škodovky, i když vydrží
1.března | Petr Prokopec
Jako nové je to auto za milion a víc, to ostatně platí skoro o všech nových Mercedesech. Nefunguje špatně a má velmi dobrou reputaci z hlediska spolehlivosti, cenu přesto dobře nedrží. Pro lovce dobrých obchodů na trhu ojetin je to šance. více zde
Toyota se blíží momentu, kdy začne lidem lidem platit za to, aby si od ní vzali její elektromobily
1.března | Petr Prokopec
Toyota na elektrická auta sází v jen velmi omezené míře a její vlastní zkušenost nejlépe ukazuje, proč tak činí. Ani pokus s palivovými články nedopadá dobře, a tak Mirai nabízí s bláznivou slevou, po níž lidé nezaplatí ani 20 procent původní ceny auta. více zde
Levný Fiat Panda nekončí. Automobilka ho nechá v prodeji i roky po příchodu nové generace, akorát mu změní jméno
1.března | Petr Prokopec
Opakovaně jsme zmiňovali, že pro Fiat bude ohromně rizikové se současnou Pandou pokračovat, stejně problematické ale bude ji nahradit. Italové to nakonec vyřešili šalamounsky - udělají obojí a nechají to tak hodně dlouho. více zde
Hyundai po zabití i20 N a i30 N říká, že chce dělat dostupná ostrá auta pro nadšence. Myslí 2,2tunový otylý „kvádr” za 1,8 milionu?
1.března | Petr Miler
Tohle je tak absurdní, až to tříská dveřmi. A nejlíp to ukazuje, jak moc smyslu pro realitu chybí dnešním manažerům automobilek. Toto přitom říká bývalý šéf BMW M, který vybudoval Hyundai N. Kde nechal rozum? Anebo ani neví, co se děje na druhém konci světa? více zde
Nový šéf Bugatti nejlíp ví, jaký může být elektrický pohon problém. Šel proti vlastní ideologii a pro nový model prosadil motor V16
1.března | Petr Prokopec
To jsou paradoxy. Zatímco šéfové jiných automobilek neví o elektromobilitě prakticky nic, přesto ji tlačí do všech aut bez rozdílu, Mateho Rimaca oddanost elektromobilům dostala tam, kde je. Přesto - anebo právě proto - ví, že pro nové Bugatti by byl elektrický pohon problém, ne řešení. více zde
600 tisíc Kč za 4 roky, přes půl milionu za 18 000 km. Propad hodnoty je i u „levných” elektromobilů extrémní
1.března | Petr Prokopec
Dramatické zdražení leasingů elektrických aut navzdory snižování jejich pořizovacích cen není žádná konspirace. Jen realisticky reflektuje vývoj jejich hodnoty v horizontu několika let. I cena relativně levného Opelu Corsa-e se během pár roků propadá téměř k nule. více zde